40 uur

Medical Science Liaison


Je bent vooral in het veld actief, draagt bij aan de positionering van een product, signaleert wat er leeft en koppelt dit intern terug. Je kan uitstekende partnerships opbouwen met beroepsbeoefenaren en je krijgt hier ook energie van. Het signaleren en beoordelen van (lokale) onderzoeksmogelijkheden, het opzetten, begeleiden van trials, presenteren van medisch wetenschappelijke informatie en het leiden van medische projecten behoort tot je taken. Tegelijkertijd werk je samen met marketing en sales, zorg je dat de CGR-regels van geneesmiddelenreclame nageleefd worden en ben je actief lid van het ‘brand-team’.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Ondersteunen, informeren en adviseren van alle interne en externe contacten over therapieën en geneesmiddelenontwikkeling.
  • Trainen van diverse medewerkers.
  • Ondersteunen bij het opstellen van presentaties.

Vaak gevraagde competenties

  • Universiteit graad (Msc/Phd/MD) in een (bio)medische richting.
  • Belangrijke eigenschappen: netwerker, communicatief sterk, flexibel, gedreven.

Mogelijke vervolgfuncties

  • Medical Advisor
  • Medical Manager

Doorgroeien naar een commerciële functie

Clinical Research Associate

40 uur

Market Access Manager

40 uur

Account Manager/Product Specialist

40 uur