Marktbeoordeling uitvoeren en marktvereisten documenteren voor merkpositionering op de Nederlandse markt
Herkennen van trends in de markt op alle niveaus en hier op anticiperen (evt aanpassen strategie en tactiek)
Integreren van nieuwe kanalen in een holistische multi-channel communicatiemix
Een uitstekende externe focus hebben met klantgroepen die leiden tot een goed begrip van de klantbehoefte en zakelijke kansen
In staat om een state-of-the-art key account management strategie te ondersteunen en te overzien
Verantwoordelijk voor alle communicatie over het product om klantbetrokkenheid op te bouwen: juiste informatie via het juiste kanaal naar de juiste klant
Verantwoordelijk voor het initiëren, samenwerken en uitvoeren van promotionele activiteiten en projecten in lijn met het klantplan
Trainen en coachen van sales force, in nauwe samenwerking met sales management/medical, om ze in de toekomst toe te rusten voor optimale implementatie
Prioriteiten voor merkimplementatie stellen
Beheer budget en supply chain
Werkt nauw samen met andere Brand Managers in de affiliate om marketingprogramma's en oplossingen voor problemen te delen
Houd het senior management en andere belangrijke belanghebbenden op de hoogte van de voortgang bij het stimuleren van het succes van deze productstrategie
Zorgen voor naleving van nieuwe en bestaande programma's
Is eigenaar van het proces voor klantdialoogbeheer
Aansturen van leveranciers en agentschappen en gebruik maken van inkoop
Vaak gevraagde competenties
Een afgeronde opleiding op HBO of WO niveau
In veel gevallen wordt er gezocht naar iemand met minimaal drie jaar saleservaring en wordt geadviseerd de opleiding NIMA A/B/C te hebben
Belangrijke eigenschappen voor deze functie: sterke persoonlijkheid, overtuigingskracht intern en extern, strategisch netwerken, creativiteit, inspirerend, conceptueel sterk
Meer weten over deze functie?
We vertellen je alles over deze functie in een gesprek.