Een belangrijke taak in deze functie is het versterken van de positionering van het bedrijf of een onderdeel daarvan. Dat doe je door standpunten zo effectief mogelijk voor het voetlicht te brengen. Om daar te komen vertaal je het jaarplan naar een spot on Public Affairs-strategie. Met jouw gestructureerde aanpak zorg je voor een duidelijke stakeholdermapping, je kent onze mede- en tegenstanders, hun standpunten en weet precies hoe je hen het beste kunt benaderen. Vervolgens monitor je continu, bijsturen of doorgaan? Je houdt je collega’s op de hoogte van verschuivingen in de meningen van besluitvormers en beïnvloeders en veranderingen in de publieke opinie. Ook geef je strategisch advies aan de directie over de mogelijke impact hiervan op de activiteiten richting de diverse stakeholders.
Een ander belangrijk onderdeel van je rol is communicatie via social media. Op effectieve wijze haak je in op relevante nieuwsfeiten en koppelt onze standpunten hieraan. Via social media zet je je netwerk op een waardevolle manier in realiseer je uitbreiding.