40 uur per week

Business Analytics Specialist


Als Business Analytics specialist zorg je ervoor dat alle beschikbare data wordt omgezet in betrouwbare en nauwkeurige analyses en rapporten welke kunnen leiden tot aanbevelingen m.b.t. de strategie. De Business Analytics Specialist ondersteunt daarbij dus vaak een cross-functioneel brand / disease team en kan daarnaast ook waardevolle aanbevelingen doen aan het management.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Data-acquisitie en databeheer van externe dataproviders en marktonderzoeksbureaus.
  • Biedt betrouwbare en nauwkeurige analyses, rapporten, bruikbare inzichten, conclusies aan interne belanghebbenden (management- en brand teams) om de besluitvorming over belangrijke strategieën te ondersteunen.
  • Presenteert aanbevelingen en bevindingen door proactief kansen en risico's te beoordelen aan verschillende belanghebbenden binnen de commerciële organisatie.

Vaak gevraagde competenties

  • In veel gevallen wordt er gezocht naar iemand met minimaal drie jaar ervaring en wordt geadviseerd minimaal te beschikken over een universitaire diploma in bedrijfskunde, economie of finance.
  • Belangrijke eigenschappen voor deze functie: Analytisch sterk, effectieve communicatie van complexe informatie en een sterke digitale mindset.

Mogelijke vervolgfuncties

  • Business Analytics Manager
  • Data Strategy Lead

Clinical Research Associate

40 uur

Market Access Manager

40 uur

Account Manager/Product Specialist

40 uur