Marketing of Brand manager

Een brand manager is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van marketingstrategieën om de merkbekendheid en het marktaandeel van specifieke geneesmiddelen te vergroten.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Marktbeoordeling uitvoeren en marktvereisten documenteren voor merkpositionering op de Nederlandse markt
  • Herkennen van trends in de markt op alle niveaus en hier op anticiperen (evt aanpassen strategie en tactiek)
  • Integreren van nieuwe kanalen in een holistische multi-channel communicatiemix
  • Een uitstekende externe focus hebben met klantgroepen die leiden tot een goed begrip van de klantbehoefte en zakelijke kansen
  • In staat om een ​​state-of-the-art key account management strategie te ondersteunen en te overzien
  • Verantwoordelijk voor alle communicatie over het product om klantbetrokkenheid op te bouwen: juiste informatie via het juiste kanaal naar de juiste klant
  • Verantwoordelijk voor het initiëren, samenwerken en uitvoeren van promotionele activiteiten en projecten in lijn met het klantplan
  • Trainen en coachen van sales force, in nauwe samenwerking met sales management/medical, om ze in de toekomst toe te rusten voor optimale implementatie
  • Prioriteiten voor merkimplementatie stellen
  • Beheer budget en supply chain
  • Werkt nauw samen met andere Brand Managers in de affiliate om marketingprogramma’s en oplossingen voor problemen te delen
  • Houd het senior management en andere belangrijke belanghebbenden op de hoogte van de voortgang bij het stimuleren van het succes van deze productstrategie
  • Zorgen voor naleving van nieuwe en bestaande programma’s
  • Is eigenaar van het proces voor klantdialoogbeheer
  • Aansturen van leveranciers en agentschappen en gebruik maken van inkoop

Vaak gevraagde competenties

  • Een afgeronde opleiding op HBO of WO niveau
  • In veel gevallen wordt er gezocht naar iemand met minimaal drie jaar saleservaring en wordt geadviseerd de opleiding NIMA A/B/C te hebben
  • Belangrijke eigenschappen voor deze functie: sterke persoonlijkheid, overtuigingskracht intern en extern, strategisch netwerken, creativiteit, inspirerend, conceptueel sterk

Bekijk ook de andere functies

Meer weten over deze functie?

We vertellen je er graag meer over!

Neem contact met ons op